آموزش استفاده از زمینه های پست رزبلاگ نسخه جدید

ساخت زمینه دلخواه برای پست

1 - نام گروه زمینه را به دلخواه وارد کنید این نام در قسمت ارسال پست نمایش داده خواهد شد

2 - کلید زمینه شامل نام متغیرهای زمینه برای استفاده در قالب سایت که فقط میتواند شامل حروف انگلیسی و _ و اعداد باشد همچنین این قسمت بعد از ساخت زمینه قابل تغییر نخواهد بود.

3 - وضعیت زمینه در صورتی که روی فعال باشد در قسمت ارسال پست گروه زمینه نمایش داده خواهد شد و در صورت غیرفعال بودن نمایش داده نمیشود.

4 - عنوان زمینه : عنوان ورودی نمایشی برای وارد کردن ورودیها در قسمت ارسال پست

5 - کلید : کلید میتوانید اسم انگلیسی از ورودی باشد یا میتوانید این قسمت را تغییر ندهید و بر اساس اعداد پیش فرض پرشود همچنین توجه داشته باشید بهتر است بعد از استفاده از این زمینه در پست ها کلید ها را تغییر ندهید تا در ساختار نمایشی زمینه مشکلی بوجود نیاد.

6 - انتخاب نوع ورودی که در عکس بعدی توضیحات اضافه شده است.

7 - افزودی یک ورودی دیگر برای این زمینه...در نسخه جدید زمینه پست شما میتوانید چندین ورودی با زیر مجموعه های تکرار پذیر اضافه کنید.

عکس زیر آموزشی از انواع ورودی ها زمینه میباشد که بسته به نوع زمینه خود میتوانید استفاده کنید.

بعد از کامل کردن زمینه دلخواه خود در انتها روی گزینه ایجاد زمینه کلیک کنید.

بعد از ایجاد زمینه به قسمت پایین صفحه مراجعه کنید و در روبروی عنوان زمینه ایجاد شده روی دکمه عملیات > افزودن به قالب کلیک کنید تا زمینه مورد نظر به قالب شما اضافه شود.

با زدن این گزینه کد زمینه مورد نظر به قالب ادامه مطلب شما بعد از محتوای پست اضافه خواهد شد و برای جستجو در کدهای ویرایش قالب میتوانید کد زمینه را بعد از تگ [Post_Content] جستجو کنید.

همچنین برای اضافه کردن دستی کد زمینه به قالب میتوانید روی عملیات > دریافت کد کلیک و کد زمینه را دریافت کنید.

نمونه ای از ایجاد زمینه سوالات متداول

همچنین عکس زیر از ایجاد یک زمینه برای ساخت سوالات متداول برای پست است.

توجه داشته باشید که در ساخت زمینه ها اسم کلیدها در سطوح مختلف مشابه وارد نکنید تا تداخلی در ذخیره سازی صورت نگیرد برای مثال در زمینه زیر دو سطح وجود دارد که سطح اول کلید 0 و سطح دوم کلید 0 و 1 وجود دارد.

هر سطح با رنگ متفاوتی مشخص شده است.

زمینه های آماده رزبلاگ

در این قسمت توسط رزبلاگ چند زمینه به طور پیش فرض از زمینه های پراستفاده کاربران اضافه شده است که میتوانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

برا اضافه کردن زمینه های اماده روی گزینه عملیات > افزودن زمینه کلیک کنید و بعد از افزودن به لیست زمینه ها میتوانید ان را به قالب اضافه کنید.

برای دیدن نمونه های زمینه های آماده میتوانید روی توضیحات کلیک کرده و جزئیات و نوع قالب زمینه را مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی رفرش